JellyPages.com

Friday, September 25, 2015

LC3 : Himpunan Kenangan Persiapan Malam Kemuncak (Part I)

Proses menghasilkan Segmen 1 : Tema Kreasi dan Segmen 2 : Tema Tradisional (Permainan Rakyat) bukanlah mudah....
Segmen 1 memerlukan props gunung, gua dan air terjun bagi menjadikan ianya nampak lebih dramatik apabila digabungkan dengan tarian yang telah dikoreography kan oleh Cikgu Khairul....
Banyak idea yang telah dibrainstorm oleh Cikgu Khairul bersama Cikgu Lan dan Cikgu Milah.....
Bukan mudah untuk dapatkan hasil seperti yang telah dipersembahkan semasa Malam Kemuncak pada 19 September lalu....

Kali ini ingin berkongsi sedikit sebanyak proses semasa penyediaan props dan baju untuk Segmen 1

Konsep pentas berbentuk pelayaran yang disediakan oleh pihak produksi lantai cilik sedikit sebanyak perlu sesuai dengan tarian yang bakal dibawa nanti....

Lakaran idea bagi gabungan gunung, gua dan air terjun

Mockup gunung, gua dan air terjun dah sedia

Nak besar mana ni Lan?

Proses membuat rangka gunung, gua dan air terjun bermula dengan bantuan Abang Sofi (Husband Cikgu Milah)

Cari idea untuk gabungkan gunung dan air terjun menjadi gua

Proses tampal menampal giat dijalankan

Proses merealisasikan gunung, gua dan air terjun oleh Cikgu Lan

Lakaran idea pakaian untuk Segmen 1 : Tema Kreasi (Puteri Gunung Ledang)

Mix and match

Costum nenek kebayan yang mendapat sentuhan Nenek Nana 
(terima kasih banyak makcik....secara tak lagsung jadi tailor untuk Ekatari sepanjang lantai cilik)

Orang kuat tengah cari idea penambahbaikan....:)
Thanks a lot Cikgu Khairul.....
Dalam kesibukan dengan semester baru dibuka.....
Namun, komitmen terhadap Ekatari tetap menjadi keutamaan....

-Pena ekatariskpp9(1)-


No comments:

Post a Comment